Používateľská náročnosť
Pre koho je kurz určený
Kurz je určený predovšetkým pre programátorov v prostredí .NET, ktorí chcú
rozšíriť svoje portfólio znalostí a vedomostí v oblasti kvalifikovaného vývoja
softwaru. Projektový manažér, analytik, architekt, designer, vývojár aj tester
majú používať a dobre chápať vzory a tzv. "Best Practices".
Čo Vás naučíme
- Správne chápať vzory vo vývoji softwaru
- Aplikovať vzory v objektovej analýze, architektúre a návrhu
- Prakticky používať vzory v objektovom programovaní, testovaní a
optimalizácii
Požadované vstupné znalosti
- Základná znalosť UML na úrovni kurzu GOC26
- Znalosť jazyka c# alebo VB.NET a základov OOP
Metódy výučby
Odborný výklad s praktickými ukážkami, cvičenia na počítačoch
Štúdijné materiály
Tlačená prezentácia preberanej látky
Osnova kurzu
Vzory
- Čo je vzor?
- Kategórie, vzťahy a popis vzorov
- Vzory a architektúra softwaru
Architektonické vzory
- Rúry a filtre
- Blackboard
- Distribuované systémy
- Broker
- Interaktívne systémy
- Model-View-Controller
- Presentation-Abstraction-Control
- Adaptabilné systémy
- Mikrokernel
- Reflection
Návrhové vzory
- Štrukturálne dekompozície
- Whole-Part
- Organizácia práce
- Master-Slave
- Access Control
- Proxy
- Management
- Command Processor
- View Handler
- Communication
- Forwarder-Receiver
- Client-Dispatcher-Server
- Publisher-Subscriber
Idiomy
- Čo môžu idiomy sprostredkovať?
- Idiomy a štýl
Vzorové systémy
- Čo je vzorový systém
- Klasifikácia a výber vzorov
- Vzorové systémy ako implementačný predpis
- Evolúcia vzorových systémov
Vzory a softwarová architektúra
- Vzory v softwarovej architektúre
- Využitie techník pre softwarovú architektúru
- Ne-funkčné vlastnosti softwarovej architektúry