Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej alebo stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať [...]
  • LXTEL
  • Dĺžka 3 dni
  • 30 ITK bodov
  • 0 termínov
  • Bratislava (600 €)

    Brno (13 500 Kč)

    Praha (13 500 Kč)

  • Mierne pokročilý

Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej alebo stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať systém Asterisk v prostredí UNIX.

»

Kurz je určený pre IT špecialistov riešiacich problém telefónie v menšej i stredne veľkej firme, ktorí sa neboja nasadiť otvorený, slobodný, ale aj spoľahlivý a veľmi flexibilný telefónny systém. Účastníci sa naučia inštalovať a spravovať systém Asterisk v unixovom prostredí.

Postaviť si z bežného počítača vlastnú telefónnu ústredňu , pripojiť telefóny a telefonovať.

Dobrá znalosť Unixových operačných systémov.

1. Úvod do problematiky, telefónia včera a dnes
  • V čom sa telefónia líši od bežnej dátovej prevádzky - siete s prepínaním okruhov a pakiet, požiadavky na zaistenie integrity dát a QoS (kvality služby) v dátových a telefónnych sieťach
  • Zhrnutie vývoja telefónnych sietí:
    • analógová telefónna prípojka, dosluhujúca analógové systémy typu PK51
    • digitálna prípojka ISDN
    • Digitálne ústredne III. generácie (Siemens, EWSD)
  • Signalizácia
2. Podstata VoIP, výhody a obmedzenia
  • Potrebnosť zjednotenia dátovej a telefónnej prevádzky, nástup VoIP
  • Výhody (jednotná kabeláž, lepšia integrácia do aktuálnej infraštruktúry)
  • Nevýhody (rozdielne nároky kladené na obidva systémy, potrebnosť zakúpenia nového HW)
  • Spájanie hovorov (príklad)
    • Signalizácia vs. media stream
    • Kodeky
3. Predstavenie produktu Asterisk
  • Filozofia produktu, vývoj (spoločnosť Digium)
  • OSS Asterisk (šírený pod GPL)
  • Asterisk Business Edition
  • Zrovnanie s konkurenčnými systémami (Cisco Call Manager)
4. Staviame ústredňu - výber hardware a software, inštalácia
  • Hardware - CPU, pamäť a diskové nároky a ich závislosť na veľkosti organizácie a použitých kodekoch
  • Software - Linux, použitie enerprise distribúcie výhodou ale nie nevyhnutnosťou
  • Inštalácia (komerčné a OSS verzie)
    • Rozširujúce karty
    • Preklad balíku
    • Inštalácie binárok, orientácia "kde čo je" (konfiguračné súbory, knižnice)
    • Štartovacie skripty
  • Požiadavky na telefóny
5. Spôsoby konfigurácie, orientácia v konfiguračných súboroch
  • Konfigurácia pomocou webového rozhrania
  • Priama konfigurácia pomocou konfiguračných súborov
  • Spustenie Asterisku a pripojenie sa na jeho konzolu
    • Využitie konzoly Asterisku
6. Vytvorenie základného číslovacieho plánu, pripojenie prvých telefónov
  • Vytvorenie účtov pre prvé SIP telefóny
  • Ako funguje číslovací plán
  • Otestovanie na jednoduchom príklade
7. Spolupráca s aktuálnymi (ne VoIP) telefónmi a zariadeniami
  • Využitie rozširujúcích kariet (konfigurácia a jadrové moduly)
  • Pripojenie aktuálnych analógových telefónov
    • Potlačenie echa
8. Rozširujúce funkcie ústredne
  • Hlasová schránka
    • Integrácia do číslovacieho plánu
    • Konfigurácia
    • Preberanie správ a MWI (message waiting indicator)
    • Správy mailom
  • Konferencia
    • Intergácia do číslovacieho plánu
    • Konfigurácia, statickej a dynamickej konferencie
9. Pripojenie ústredne k Verejnej telefónnej sieti
  • Klasické pripojenie cez ISDN PRI (E1)
    • riešenie problému, E1 loopback, stavové diódy na karte
  • IAX2 trunk
10. Prepojenie ústredne s inou pobočkovou ústredňou
  • IAX2 a SIP trunky
  • možnosti riešení problémov s jitterom
    • Packet shaper (externé riešenie)
    • Jitter buffer (interné riešenie)
11. Ťažké váhy
  • Použitie funkcií a podmienok v číslovacom pláne
    • Príklad routovania hovorov, alebo telefón zvoní tam kde je užívateľ.
  • Automatické zaznamenávanie hovorov a aktivovateľné na prianie
  • Použitie širokopásmových kodekov
  • Budúcnosť a videotelefónia
12. Údržba systému
  • Update Asterisku a operačného systému, závislosti
  • Riešenie problému
    • s rozširujúcími kartami
    • pád Asterisku alebo systému
    • kvalita hovorov
Aktuálna ponuka
Školiace miesto
Jazyk kurzu

Uvedené ceny sú bez DPH.