Absolvovaním tohto kurzu účastník pochopí vnútorné procesy hlasovej brány a bude schopný analyzovať hovory prechádzajúcej hlasovou bránou, čo je nevyhnutné pri implementácii, prevádzke a prípadnom riešení problémov v praxi. V praktických [...]
  • VOICE2
  • Dĺžka 5 dní
  • 0 ITK bodov
  • 0 termínov
  • Bratislava (2 280 €)

    Brno (na vyžiadanie)

    Praha (55 000 Kč)

  • Pokročilý

Absolvovaním tohto kurzu účastník pochopí vnútorné procesy hlasovej brány a bude schopný analyzovať hovory prechádzajúcej hlasovou bránou, čo je nevyhnutné pri implementácii, prevádzke a prípadnom riešení problémov v praxi. V praktických cvičeniach si môže odskúšať konfiguráciu hlasovéj brány s ISDN PRI pripojením, ktoré sa ešte stále bežne využíva k prepojeniu IP telefónneho riešenia so sieťou operátora. K základnej administrácii UC riešenia patrí aj sledovanie real-time parametrov. K tomu je možné využiť Real Time Monitoring Tool. S týmto nástrojom sa účastník zoznámi prakticky a naučí sa ho používať (okrem iného) aj na riešenie problémov vo svojej sieti. Niektoré administratívne úkony na CUCM je nutné riešiť cez ssh prístup. K tomuto účastník získa praktické skúsenosti a zoznámi sa s možnosťami tohto rozhrania. V prípade, že účastník spravuje redundantne riešenie CUCM, dôležitá je pre neho aj znalosť systémovej databázy a schopnosť riešiť problémy s replikáciou databázy v rámci klastra. Každý administrátor CUCM sa už určite stretol s požiadavkou na konfiguráciu väčšieho množstva zariadení - napr. pridanie väčšieho počtu IP telefónov. V takom prípade je vhodné využiť znalosti Bulk Administrative Tool. UC systém s komplexnou konfiguráciou je nevyhnutné zálohovať. Počas kurzu sa účastník dozvie, akým spôsobom je možné zálohovať konfiguráciu, ale tiež ako systém obnoviť v prípade reinštalácie systému. Počas implementácie, prípadne za rutinnej prevádzky, je niekedy nutné riešiť problémy so signalizáciou, čo sa nezaobíde bez teoretických znalostí signalizačných protokolov, ktoré získa účastník kurzu VOICE2.

»

Kurz je vhodný pre účastníkov, ktorí už majú praktické a teoretické znalosti Cisco UC riešení, resp. absolvovali kurz VOICE1, prípadne COLLAB1.

Účastníci dostanú kópiu predvádzaných prezentácii.

Hlasové brány Cisco

  • Základy call-flow hovorov (Call Legs, Dial Peer Matching, konfigurácie kodekov…)
  • Detailný rozbor príkazu "debug voip ccapi"
  • Toll Fraud Prevention s využitím funkcí Cisco IOS 15.X
  • Obmedzenie výstupu debug príkazov pomocou funkcie Call Filter
  • Troubleshooting rozhrania E1 (clocking, clock slips ...)

Cisco Unified Communication manager - RTMT (Real Time Monitoring Tool)

  • Inštalácia RTMT
  • Performance Monitoring v RTMT
  • Konfigurácia a získanie logov z RTMT (Trace & Log Central, Syslog)
  • Analýza hovorovej cesty (Analyze Call Path)
  • Plánované zasielanie alertov v RTMT

Cisco Unified Communication manager - CUCM CLI (Command Line Interface)

  • Prihlásenie do CLI
  • Základné príkazy pre monitoring a správu CUCM
  • Zachytávanie prevádzky pomocou príkazu "utils network capture"
  • Získavanie logov z CLI
  • SQL dotazy do DB
  • Analýza CUCM klastra a riešenie problémov so synchronizáciou DB

Cisco Unified Communication manager - BAT (Bulk Administration Tool)

  • Hromadné úpravy CUCM (napr. vloženie väčšieho počtu IP telefonov)
  • Export a Import konfigurácie CUCM

Cisco Unified Communication manager - DRS (Disaster Recovery System)

  • Popis fylozofie zálohovania systému
  • Ukážka konfigurácie zálohovacej úlohy a jej plánovania
  • Príklad obnovy systému zo zálohy (GUI a CLI)

Signalizačné protokoly - SIP (Session Initiation Protocol)

  • Detailný popis signalizačných SIP správ
  • SDP (Session Description Protocol) a SIP Call Flow
  • Konfigurácia SIP trunku (v CUCM aj na hlasovej bráne)
  • Debug SIP trunku v logu (v CUCM aj na hlasovej bráne)

Signalizačné protokoly - MGCP (Media Gateway Control Protocol)

  • Popis protokolu MGCP
  • Signalizácia medzi MGCP endpointy
  • Konfigurácia MGCP GW na CUCM aj v CLI hlasovej bráne
  • Troubleshooting MGCP GW (CUCM trace aj CLI)

Signalizačné protokoly - SCCP (Skinny Client Control Protocol)

  • Popis SCCP signalizácie
  • Konfigurácia SCCP GW na CUCM aj v CLI hlasovej bráne
  • Troubleshooting SCCP GW (CUCM trace aj CLI)

Signalizačné protokoly - H.323

  • Konfigurácia H.323 GW na CUCM aj v CLI hlasovej bráne
  • H.323 CUCM trace
  • IOS CLI H.323 troubleshooting
Aktuálna ponuka
Školiace miesto
Jazyk kurzu

Uvedené ceny sú bez DPH.